Tο κλείσιμο του αεροδρομίου του Ελληνικού το 2001 θεωρήθηκε από πολλούς ως μέγιστο λάθος, καθώς στερούσε την Αθήνα από μια εγκατάσταση που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει αεροπορική κίνηση λειτουργώντας συμπληρωματικά στο, νέο τότε, «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η σύμβαση Δημοσίου-Hochtief για το νέο αεροδρόμιο έδινε στη γερμανική εταιρεία ένα σημαντικό μονοπώλιο, αφού ουσιαστικά απαγόρευε τη λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε ακτίνα 200 χλμ. Τόσο η τότε κυβέρνηση, όσο και εκείνες που ακολούθησαν υποσχέθηκαν πως στο χώρο του Ελληνικού θα δημιουργηθεί ένα μητροπολιτικό πάρκο που θα έδινε σημαντικές "πράσινες" ανάσες στο λεκανοπέδιο.
Ωστόσο, εκτός από διαγωνιστικές διαδικασίες και μακέτες οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου δεν έχουν δει τίποτα. Μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η διαδικασία για τη δημιουργία της εταιρελιας "Ελληνικό Α.Ε.", προφανώς ενόψει των σχεδίων της κυβέρνησης για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών. Παράλληλα το όνειρο για τη δημιουργία του… Central Park της Αθήνας έχει "κοντύνει" αρκετά, αφού αντί του μητροπολιτικού πάρκου, φαίνεται πως προκρίνεται ένα μοντέλο που προβλέπει την παραχώρηση τμήματος του πρώην αεροδρομίου για την ανέγερση κατοικιών και εμπορικών κέντρων και τη δημιουργία πάρκου στο τμήμα που θα απμείνει.
Στην έκταση που καταλαμβάνει το πρώην αεροδρόμιο (περίπου 5.500 στρέμματα) υπάρχουν σήμερα οι μόνιμες εγκαταστάσεις του τραμ, καθώς και ορισμένα από τα ακίνητα-απομεινάρια του 2004. Τέλος, τμήματα του πρώην αεροδρομίου χρησιμοποιούνται κατά καιρούς για την πραγματοποίηση εμπορικών εκθέσεων.
Ωστόσο, εκτός από διαγωνιστικές διαδικασίες και μακέτες οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου δεν έχουν δει τίποτα. Μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η διαδικασία για τη δημιουργία της εταιρελιας "Ελληνικό Α.Ε.", προφανώς ενόψει των σχεδίων της κυβέρνησης για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών. Παράλληλα το όνειρο για τη δημιουργία του… Central Park της Αθήνας έχει "κοντύνει" αρκετά, αφού αντί του μητροπολιτικού πάρκου, φαίνεται πως προκρίνεται ένα μοντέλο που προβλέπει την παραχώρηση τμήματος του πρώην αεροδρομίου για την ανέγερση κατοικιών και εμπορικών κέντρων και τη δημιουργία πάρκου στο τμήμα που θα απμείνει.
Στην έκταση που καταλαμβάνει το πρώην αεροδρόμιο (περίπου 5.500 στρέμματα) υπάρχουν σήμερα οι μόνιμες εγκαταστάσεις του τραμ, καθώς και ορισμένα από τα ακίνητα-απομεινάρια του 2004. Τέλος, τμήματα του πρώην αεροδρομίου χρησιμοποιούνται κατά καιρούς για την πραγματοποίηση εμπορικών εκθέσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου