Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

DRAGGING 3: Μια εντυπωσιακή μέθοδος.

Η τεχνοτροπία Dragging είναι μια εξαιρετική εφαρμογή διακοσμητικής τεχνοτροπίας.
Επι μέρους Σχέδια Επιφανειών:

Εκτός από τη βασική τεχνική Dragging, υπάρχουν πολλές παραλλαγές. Επιλέξαμε τις παρακάτω για να σας δώσουμε έμπνευση για δημιουργία.
Επαναλαμβονόμενες δέσμες ραβδώσεων:
Μονές ή πολλαπλές δέσμες ραβδώσεων μπορούν να εναλλάσσονται με ταμποναρισμένες ή πλεγμένες δέσμες, για τη δημιουργία ενός συμμετρικού, επαναληπτικού μοτίβου. Μια άλλη λύση είναι η εναλλαγή απαλών και έντονων ραβδώσεων Σχεδιάστε το μοτίβο βασιζόμενοι σε σωστούς σχεδιαστικούς κανόνες.
Ασύμμετρο μετάξι:
Για την απόδοση του ασύμμετρου μεταξιού χρησιμοποιείται μια βούρτσα με σκληρές τρίχες, η οποία σύρεται πολύ απαλά πάνω σε μια απαλά ραβδωτή επιφάνεια που δεν έχει στεγνώσει εντελώς (που έχει μόλις χάσει τη γυαλάδα της ). Αυτή η τεχνική μπορεί να εφαρμοστεί και σε πιο έντονες ραβδώσεις όταν το glaze είναι υγρό, για να δώσει ασαφείς γωνίες.
Πλέξη καλαθιού :
Η δημιουργία μικρών τετραγώνων ή ορθογώνιων με εναλλασσόμενες διευθύνσεις δίνει την εμφάνιση της πλέξης.
Συνυφασμένο χρώμα :
Δύο ή περισσότερα glazes ( π,χ ανοιχτό μπλε-μωβ με σκούρο κόκκινο-μοβ ) μπορούν να περαστούν με γάζα και με την ειδική βούρτσα να γίνει αρκετές φορές κάθετο Dragging προκειμένου να προκύψουν οι ανακατεμένες λωρίδες χρώματος. Μπορείτε επίσης να σύρετε τη βούρτσα οριζοντίως. Τα δύο ίδια glazes δίνουν ένα τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα αν περαστούν πάνω σε διαφορετική βάση. Όταν προστίθεται και τρίτο glaze το μείγμα γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο οπτικά.
Εντονες ραβδώσεις :
Οι έντονες ραβδώσεις μπορούν να είναι είτε τυχαία μοτίβα, αραιές λωρίδες είτε συμμετρικά ή επαναληπτικά σχέδια. Όσο πιο περίπλοκο είναι το μοτίβο, τόσο περισσότερος σχεδιασμός χρειάζεται.
Εργαλεία :
Υπάρχουν πολλά εργαλεία για τη δημιουργία ενός αυστηρού ραβδωτού σχεδίου, τα οποία αφαιρούν εντελώς το glaze από τη βάση. Τα εργαλεία αυτά μπορεί να είναι από καουτσούκ, από σκληρό χαρτόνι, από πλαστικό ή από μέταλλο. Το πιο ανθεκτικό εργαλείο που αφαιρεί το glaze χωρίς πολλή ακαταστασία και το οποίο μπορεί να κοπεί στο εκάστοτε σχέδιο είναι ένα λαστιχένιο εργαλείο καθαρισμού ( που χρησιμοποιείται και για τον καθαρισμό τζαμιών ). Συνήθως χρησιμοποιείται μαζί με ένα βοηθητικό στέλεχος. Εργαλεία όπως μπρούτζινο σύρμα ή ατσαλόσυρμα , συνθετικά ρολά στόκου και συνθετικά σφουγγάρια, αφαιρούν επίσης εντελώς το glaze από τη βάση, παράγουν όμως πολύ λεπτές γραμμές με αποτέλεσμα οι ραβδώσεις να είναι απαλές , παρόμοιες με εκείνες που δημιουργούνται με το Dragging. Προσπαθείστε να βρείτε λαστιχένια εργαλεία που έχουν συναρμολογηθεί με βίδες και όχι καρφιά ούτως ώστε να μπορεί να βγαίνει η λάμα από το χερούλι, καθώς έτσι είναι πιο εύκολο να σημαδευτεί και να κοπεί το λάστιχο. Επιπλέον μπορείτε εύκολα να προσαρμόσετε μαι μεγαλύτερη λάμα σε ένα μικρότερο χερούλι. Αποφύγετε τα λάστιχα που ξεβάφουν όταν έρχονται σε επαφή με glaze ή διαλυτικό. Η εμπειρία μας λέει ότι τα κόκκινα (ροζ) λάστιχα ξεβάφουν δυσκολότερα από τα μαύρα. Για να κόψετε το λάστιχο, πρώτα αποσυναρμολογήστε το και σημαδέψτε το ραβδωτό μοτίβο πάων στη λαστιχένια λάμα. Στη συνέχεια τοποθετήστε τη λάμα σε χαρτόνι γκοφρέ ή άλλη επιφάνεια κατάλληλη για κόψιμο και κόψτε τη λάμα με μια ξυριστικήλεπίδα ή με ένα κοπίδι. Τα περισσότερα σχέδια μπορούν να γίνουν με χαρακιές σε σχήμα V. Μην ξεχνάτε ότι το glaze παραμένει στην επιφάνεια στα σημεία όπου έχουν κοπεί τμήματα από το λάστιχο, ενώ τα δόντια το αφαιρούν τελείως. Αφού κόψετε τη λάμα γυρίστε τη ανόποδα πριν ξανασυναρμολογήσετε το λάστιχο. Με τον τρόπο αυτό τοποθετείται η καθαρότερη άκρη πάνω στην επιφάνεια και αποφεύγεται ο κίμδυνος να χαλάσουν οι ραβδώσεις από τυχόν ρινίδια και υπολείμματα. Το βοηθητικό στέλεχος μπορεί να φτιαχτεί από οποιοδήποτε μαλακό ξύλο που δεν σκευρώνει και δεν έχει ατέλειες που θα μπορούσαν να κάνουν το εργαλείο να σκαλώσει. Αν επιθυμείτε ραβδώσεις διαφορετικού μήκους κάντε πρώτα τις πιο μακριές και στη συνέχεια κόψτε το βοηθητικό στέλεχος για να χωρέσει στις μικρότερες επιφάνειες. Όπου δεν υπάρχουν σοβατεπί, κορνίζες ή άλλα αυλακωτά, κολληστε ή καρφώστε σανίδες και στις δύο άκρες του βοηθητικού ξύλου, για να προεξέχει από την επιφάνεια. Επίσης για να γίνει πιο εύχρηστο το στέλεχος μπορείτε να του βάλετε χερούλια. Για το πέρασμα ενός ολόκληρου τοίχου μπορεί να εφαρμοστεί μια από τις μεθόδους που περιγράφονται στη συνέχεια. Το λάστιχο κόβεται ανάλογα με την μέθοδο που πρόκειται να χρησιμοποηθεί.
Τοποθέτηση βοηθητικού στελέχους βάσει του σχεδίου του λάστιχου :
Σε αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιείται το ίδιο το λάστιχο για την ευθυγράμμιση του βοηθητικού στελέχους. Πρώτα κόβεται το λάστιχο με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ένα δόντι στην άκρη προς το σημείο στο οποίο κατευθύνεστε, και ένα κενό στην άκρη πάνω στην τελειωμένη δουλειά. Η λωρίδα από το δόντι στην πρώτη άκρη γίνεται έτσι το σημείο αναφοράς για την επόμενη κίνηση. Το συμμετρικό σχέδιο μπορεί να αλλάξει πάνω στο λάστιχο κάνοντας ένα δόντι στη μια άκρη και ένα κενό στην άλλη. Μια εναλλακτική λύση είνα να υπάρχει από ένα δόντι και στις δύο άκρες του λάστιχου και να επικαλύπτετε τις επακόλουθες λωρίδες. Αν το λάστιχο χρησιμοποιηθεί προσεκτικά για ευθυγράμμιση μπορεί να δώσει γρήγορα ομοιόμορφες ραβδώσεις χωρίς να χρειάζεται να μετρηθεί ολόκληρος ο χώρος. Δεδομένου ότι συνήθως οι τοίχοι δεν είναι ακριβώς κάθετι κρατήστε ένα αλφάδι κοντρα στο βοηθητικό στέλεχος όταν θα κάνετε την πρώτη κίνηση και όσο δουλεύετε χρησιμοποιείται κάθε τόσο το αλφάδι για να βεβαιωθείτε ότι δεν έχει γίνει καμία μετατόπιση.
Τοποθέτηση βοηθητικού στελέχους βάσει των διαστάσεων:
Καλύψτε τα πασαμέντα και τις κορνίζες με ταινία ( ή κατευθείαν πάνω στο πάτωμα και στο ταβάνι αν δεν υπάρχου. ) και σημαδέψτε την αφήνοντας κενά στο πλάτος του λάστιχου. Χρησιμοποιήστε αλφάδι για να βεβαιωθείτε ότι τα πάνω και κάτω σημεία εκκίνησης ευθυγραμίζονται απόλυτα. Αυτή ή μέθοδος δεν προβλέπει κάποιον ειδικό τρόπο κοπής του λάστιχου.
Επιφάνειες συγκεκριμένων διαστάσεων:

Είναι δύσκολο να γίνουν ραβδώσεις σε ένα πασαμέντο ή ταβάνι που δεν είναι κάθετο ή είναι διαγώνιο χωρίς να αποφευχθουν οι γωνίες κάτι που είναι χρονοβόρο και κυρίως εμφανές. Η πιο εύκολη λύση είναι να ενταχθούν στο σχέδιο μια μπορντούρα. Αυτό μπορεί να γίνει με τη δημιουργία μιας λωρίδας από το χρώμα-βάση κατά μήκος της άκρης της επιφάνειας μετά την ολοκλήρωση των ραβδώσεων ή καλύπτωντας με ταινία ένα περιθώριο πρίν από την εφαρμογή glaze.
Καρό σχέδιο :
Το καρό δεν είναι τίποτα παραπάνω από γραμμές δύο κατευθύνσεων. Εφαρμόζοντας μια από τις ακόλουθες τεχνικές μπορεί να δημιουργηθεί μια σειρά από σχέδια και συνδυασμούς χρωμάτων.
1: Πριν ακόμη στεγνώσουν οι γραμμές προς τη μια διεύθυνση μπορείτε να σύρετε το εργαλείο πάνω στο glaze για να δημιουργήσετε τις γραμμές προς την άλλη διεύθυνση. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ποσότητα της εκτεθειμένης βάσης και τονίζονται τα ανοίγματα του καρό.
2: Μόλις στεγνώσει το πρώτο χέρι glaze μπορείτε να περάσετε και πάλι glaze και στη συνέχεια να σύρετε το εργαλείο προς τη δεύτερη κατεύθυνση. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η ποσότητα της ορατής βάσης και τονίζονται οι γραμμές του καρό.
Και οι δύο τεχνικές χρησιμοποιούνται εξίσου. Εντούτοις είναι δύσκολο να περαστούν με glaze μεγάλες επιφάνειες καρό και να γίνει Dragging ενώ το glaze είναι ακόμα νωπό χωρίς να χωριστεί η επιφάνεια σε πιο μικρά τμήματα. Μην ξεχνάτε , να αφαιρείτε περισσσότερο glaze από το κανονικό όταν κάνετε οριζόντιες γραμμές προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να σχηματιστούν κοιλιές. Αν το καρό γίνεται πάνω σε ματ και όχι πάνω σε σατινέ βάση, όπως συνηθίζεται υπάρχει μια πιθανότητα να εμφανιστεί μια σκιά στα σημεία ένωσης των λωρίδων που έχουν αφαιρεθεί. Αυτή η υποψία χρώματος glaze προσδίδει ενδιαφέρον και κάνει το ίδιο το καρό να δείχνει ακόμη πιο πολύπλοκο από ότι στην πραγματικότητα. Δεδομένης της αυξημένης απορροφητικότητας που προκαλεί αυτό το φαινόμενο στην επιφάνειας θα πρέπει να γίνονται σχετικά μικρές περιοχές κάθε φορά οριοθετημένες με ταινίες.
Οδηγίες εφαρμογής:
Η τελική επιλογή των χρωμάτων βαρύνει εσάς προσωπικά. Προσοχή μόνο αν σκοπεύετε να διαμορφώσετε μια περιορισμένη επιφάνεια την απόχρωση μπορείτε να την δημιουργήσετε μόνοι σας, ανακατεύοντας στο λευκό χρώμα λαδομπογιά ζωγραφικής . Για ευρύτερες επιφάνειες και πρικειμένου να έχετε στσθερή απόχρωση η μίξη και η δημιουργία του χρώματος επιβάλλεται να γίνει σε ένα χρωματοπολείο. Ίσως η όλη διαδικασία να φαντάζει δύσκολη και μπελαλίδικη, αρκεί μόνο να υπάρχει καλή διάθεση και τότε όλα θα πάνε καλά. Ο συνδυασμός ανοιχτόχρωμη βάση σκουρόχρωμη επίστρωση επιβάλλεται προκειμένου να επιτύχουμε αποτελεσματικό εφέ. Για αυτό το λόγο πρέπει να χρησιμοποηθεί λαδομπογιά επειδή έχει την ιδιότητα να στεγνώνει πιο αργά από το πλαστικό χρώμα και έτσι έχουμε χρόνο να επιτύχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε. Ως εκ τούτου η βάση πρέπει να είναι αντίστοιχα λαδιού. Εξαίρεση αποτελούν συγκεκριμένα χρώματα βάσης που κυκλοφορούν στην αγορά που είναι συμβατα και με τα δύο συστήματα. Σημειώστε επίσης ότι όσον αφορά το glaze μπορείτε να το αγοράσετε έτοιμο ή να το φτίαξετε μόνοι σας ως εξής. Σε ένα δοχείο ανακατέψτε ½ μέρη λινέλαιο 3 μέρη λευκή βελουτε μπογιά, 1 μέρος διαλυτικό μπογιάς και 1 κουταλάκι ταλκ σώματος για να δέσει το υλικό.  
 Πηγές : Περιοδικά χρώματος και διακόσμησης , τεχνικά φυλλάδια και προσωπική εμπειρία σαν ελαιοχρωματιστής. Το παραπάνω άρθρο μπορεί να αντιγραφεί εν μέρει ή ολόκληρο αρκεί να προστεθεί ένα Link προς τη σελίδα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...