Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

ΥΔΡΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΣΒΕΣΤΟΧΡΩΜΑ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ


ΥΔΡΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΣΒΕΣΤΟΧΡΩΜΑ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ
(Εσωτερικών και εξωτερικών χώρων)
ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Φτιάχνουμε το ασβεστόχρωμα όπως αναφέρουμε στο κεφ. «Κατασκευή Υλικού Ασβεστοχρώματος". Με τη χειροβούρτσα περνάμε όλα τα σημεία που δεν περνάει η μπατανόβουρτσα (κόψιμο). Ύστερα περνάμε τις επιφάνειες με την μπατανόβουρτσα προσέχοντας να είναι κάθετες οι βουρτσιές. Ενώ είναι ακόμα φρέσκοι οι τοίχοι, τους ξύνουμε με μια σπάτουλα αριστερή για να φύγουν τα ξένα σώματα και οι τυχόν ανωμαλίες που υπάρχουν. Ύστερα, με ένα στοκαδόρο και μια σπάτουλα αριστερή κλείνουμε όλες τις τρύπες και τα τυχόν μερεμέτια που υπάρχουν με υλικό στοκαρίσματος. Αν πρόκειται για εξωτερικές επιφάνειες παίρνουμε τσιμέντο λευκό. Αν πρόκειται για εσωτερικές γύψο, και αντί για νερό ρίχνουμε ασβεστόχρωμα, τόσο όσο χρειάζεται για να γίνει το υλικό στοκαρίσματος. Στη συνέχεια και ενώ θα έχουν στεγνώσει καλά οι επιφάνειες, περνάμε το δεύτερο χέρι αλλά πρέπει οι βουρτσιές να έχουν τώρα οριζόντια διεύθυνση. Όταν στεγνώσει το δεύτερο χέρι, αν δούμε ότι δεν έχει σκεπάσει περνάμε και τρίτο αλλά με κάθετες βουρτσιές. Στο δεύτερο και τρίτο χέρι, το ασβεστόχρωμα πρέπει να είναι πιο πολύ αραιωμένο από το πρώτο για να στρώνει καλά, αλλιώς θα μας κάνει βουρτσιές (Διαβάστε προσεκτικά τις «Παρατηρήσεις»).
ΥΔΡΟΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΑΛΑΙΩΝ ΤΟΙΧΩΝ ΜΕ ΑΣΒΕΣΤΟΧΡΩΜΑ:
ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ:
Ξύνουμε τους τοίχους με μια αριστερή σπάτουλα και αφαιρούμε όλα τα ξένα σώματα και τα φουσκώματα των προηγουμένων υδροχρωματισμών. Αν έχουμε πολλά ξυσίματα και αφαιρέσεις παλαιών χρωμάτων, θα πρέπει οι τοίχοι να ξυστούν και με συρματόβουρτσα για να αγριέψουν οι γυαλάδες που δημιουργεί η σπάτουλα αλλά και για να έχουμε καλύτερη προσρόφηση. Αφού ξεσκονίσουμε τους τοίχους φτιάχνουμε το ασβεστόχρωμα (6λ. υλικά) και περνάμε το πρώτο χέρι. Φτιάχνουμε τα στοκαρίσματα και περνάμε δεύτερο ή τρίτο χέρι με τον ίδιο τρόπο που αναφέρουμε στον «Υδροχρωματισμό με Ασβεστόχρωμα σε Καινούριους Τοίχους».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Ο χρωματισμός με ασβεστόχρωμα θα πρέπει να γίνεται με καλές καιρικές συνθήκες γιατί αν πραγματοποιήσουμε την εργασία με βροχερό καιρό ή συννεφιά, δε θα στεγνώσει το χρώμα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ολοκληρώσουμε τις εργασίες, γεγονός που με καλές καιρικές συνθήκες θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε μέσα σε μια μέρα.
Σε περίοδο υγρασίας η ίδια εργασία απαιτεί 3-4 μέρες. Επίσης οι υδροχρωματισμοί γίνονται πάντα υπό σκιάν και ποτέ όταν πέφτει στον τοίχο ο ήλιος, γιατί στεγνώνει γρηγορότερα του κανονικού με αποτέλεσμα να δημιουργούνται βουρτσιές και βενιές.
2. Στους υδροχρωματισμούς είναι καλό να αποφεύγουμε, όσο μπορούμε, τα πολλά χέρια και το παχύ υλικό γιατί σχηματίζεται φλοιός και θα πέσει γρήγορα. Αν με το πρώτο χέρι έχουμε στρωμένη επιφάνεια, είναι προτιμότερο να το αφήσουμε έτσι.
3. Το ασθεστόχρωμα περνιέται πάντοτε με βούρτσα και ποτέ με κύλινδρο.
4. Δεν περνάμε ποτέ ασβέστη πάνω σε τοίχους που είναι περασμένοι με κόλλα γιατί δεν γίνεται καλή συγκόλληση με αποτέλεσμα να πέφτουν φλούδες. Αντίθετα, σε τοίχους που είναι περασμένοι με ασβέστη μπορούμε να περάσουμε κόλλα.
5. Ένας απλός τρόπος για να διαπιστώσουμε αν μια επιφάνεια είναι περασμένη με κόλλα ή ασβέστη είναι ο εξής;
Βρέχουμε το δάχτυλο μας και το τρίβουμε στον τοίχο. Αν βγαίνει ελάχιστα είναι ασβέστης. Αν βγαίνει πολύ και λασπώνει είναι κόλλα ενώ αν δεν βγαίνει καθόλου είναι πλαστικό.
6. Σε περίπτωση που πηγαίνει στα μάτια μας ασβέστης την ώρα που δουλεύουμε, ρίχνουμε άφθονο νερό. Αν όμως έχει πέσει μεγάλη ποσότητα τότε πρέπει οπωσδήποτε να καταφύγουμε στον οφθαλμίατρο.
7. Αν υπάρχει υγρασία στον τοίχο και κιτρινίζει, δεν παίρνει επισκευή. Αν όμως υπάρχει κιτρινίλα από σταματημένη υγρασία περνάμε τα σημάδια τοπικά με λίγη βελατούρα ή αστάρι μετάλλων πριν από τον υδροχρωματισμό, αραιωμένο έως και 40%.
8. Για να μη βγαίνει ο ασβέστης από τον τοίχο έριχναν μικρή ποσότητα αλάτι. Αυτό είχε σαν συνέπεια, αφ' ενός να μη βγαίνει ο ασβέστης, αφ' ετέρου όμως να συγκρατεί ατμούς και υγρασία με αποτέλεσμα να φουσκώνει, να μουχλιάζει κλπ. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο καταργήθηκε το αλάτι. Βασικός κανόνας για να μη βγαίνει ο ασβέστης είναι: ο πολτός που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί να είναι σιτεμένος. Ένας άλλος τρόπος για να μη βγαίνει ο ασβέστης είναι στο τελευταίο χέρι να ρίξουμε σ' ένα δοχείο ασβεστόχρωμα, 1 κιλό πλαστικό χρώμα, θα παρατηρήσουμε ότι το μείγμα θα γίνει παχύρρευστο. Πρόκειται για μια φυσική αντίδραση του πλαστικού με τον ασβέστη γι' αυτό και δεν πρέπει να αραιώσουμε το μείγμα, αλλά να το περάσουμε όπως είναι αμέσως διαφορετικά θα κόψει αν μπορούμε να αποφύγουμε την κατασκευή του ακόμη καλύτερα.
9. Σε περίπτωση που στο προηγούμενο χέρι έχει πέσει μεγάλη ποσότητα λαδιού και δεν πιάνει το επόμενο χέρι. τότε ρίχνουμε λίγο νέφτι στον ασβέστη.
10. Σε καπνισμένες επιφάνειες, όπως φούρνοι, καφενεία κλπ. ακολουθούμε την εξής διαδικασία: Αφού κάνουμε την προετοιμασία (ξύσιμο, μερεμέτια κλπ.), ετοιμάζουμε το ασβεστόχρωμα της πρώτης επίστρωσης κατά τον ακόλουθο τρόπο:
Διαλύουμε αρκετή στάχτη σε ένα δοχείο και με αυτό το διάλυμα αραιώνουμε τον ασβέστη έως ότου πετύχουμε την επιθυμητή πυκνότητα. Με αυτό το υλικό περνάμε το πρώτο χέρι και το αφήνουμε να στεγνώσει καλά περίπου 20 ώρες.

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...