Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Βαφή και συντήρηση πλαστικών σκαφων



ΒΑΦΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
Η πρώτη βαφή των πλαστικών 
σκαφών συνιστάμε να γίνεται
όταν το σκάφος είναι ακόμα 
και­νούργιο . Με αυτό τον τρόπο
προστατεύεται το gel coat 
( πολυεστέρας) από την επίδραση
της υπεριώδους ακτινοβολίας . 
Ο πολυεστέρας «δεν γερνάει» ,
δεν χάνει την ελαστικότητα του και ούτε δημιουργεί σκασίματα ,
βοηθώντας έτσι στην καλύτερη συντήρηση του σκάφους . Βέβαια 
είναι απαραίτητο το σκάφος - και γενικότερα όλες οι πολυεστερικές
κατασκευές - να βάφεται ξανά κάθε 2 ή 3 χρόνια , ώστε να
επιτυγχάνεται μια καλή
προστασία της επιφάνειας .
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΒΑΦΗ ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ
Εμεις ΄εχουμε χρώματα για πλαστικά σκάφη που μπορεί κάποιος να δημιουργήσει
επαγγελματική ποιότητα αλλά πρέπει να ακολουθήσει της οδηγίες χρήσης των
προιόντων. 
> Σωστός καθαρισμός των νέων επιφανειών από τις λιπαρές ουσίες των καλουπιών
. > Σωστός καθαρισμός των παλιών επιφανειών ( κυρίως στην ισαλογραμμή ) από
την ρύπανση
της θάλασσας. > Απαραίτητη προϋπόθεση για καλά αποτελέσματα είναι η 
σωστή χρήση των υλικών .
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ
Γ/ατην απομάκρυνση των λιπαρών ουσιών, που συνήθως έχουν οι νέες
επιφάνειες, συνιστούμε την ακόλουθη διαδικασία , η οποία θα πρέπει να 
τηρηθεί με ακρίβεια για να έχουμε καλά αποτελέσματα:
1. Πλένουμε και τρίβουμε την επιφάνεια με ζεστό νερό και σαπούνι
( απορρυπαντικό ).
2. Ακολουθεί πολύ καλό ξέπλυμα , στέγνωμα και καθάρισμα με διαλυτικό .
3. Στη συνέχεια γυαλοχαρτάρουμε και απομακρύνουμε τη σκόνη με 
σκουπάκι και πανί βρεγμένο με διαλυτικό .
4. Η επιφάνεια είναι τώρα έτοιμη να βαφεί.
Με κάθε άλλη διαδικασία, υπάρχει κίνδυνος κατά το γυαλοχαρτάρισμα
να εγκλωβιστούν μέσα στη επιφάνεια οι λιπαρές ουσίες και να είναι αδύνατη
στη συνέχεια η βαφή .

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΛΙΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ
θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στον καθαρισμό της περιοχής γύρω
από την ισαλογραμμή, εξαιτίας της ρύπανσης της θάλασσας.
Προσέχουμε πριν το γυαλοχαρτάρισμα , να καθαρίσουμε την επιφάνεια πάρα
πολύ καλά με την γνωστή διαδικασία, χρησιμοποιώντας αρκετό διαλυτικό, ώστε 
να είμαστε σίγουροι ότι έγινε τέλειος καθαρισμός.
ΥΛΙΚΑ - ΠΟΡΕΙΑ ΒΑΦΗΣ
α Για επιφάνειες που βρίσκονται πάνω από το στο νερό
1.      Απλώνουμε μια στρώση ΑΣΤΑΡΙ ΠΟΛΥΟΥΡΕΘΑΝΗΣ Α+Β , με όχι
ιδιαίτερα μεγάλο πάχος , απλώς για να γεμίσει λίγο η επιφάνεια . Αν η
επιφάνεια έχει ανωμαλίες , όπως « τρυπάκια », διακρίνονται τώρα πλέον εύκολα.
2. Στα μέρη που υπάρχουν «τρυπάκια » , στοκάρουμε με σιδηρόστοκο (filler) 
σε δύο στρώσεις, ενώ στα μέρη που έχουν μεγάλα χτυπήματα χρησιμοποιούμε 
πολυεστερικό στόκο
3. Γυαλοχαρτάρισμα με πολύ ψιλό γυαλόχαρτο Νο 180-220 .
4. Βάψιμο με χρώμα πολυουρεθάνης Α+Β (1 στρώση )
5. μετά τρίβουμε λιγο και βάφουμε με χρώμα Α+Β ( 2 στρώσεις) -Το χρονικό
διάστημα μεταξύ των δύο στρώσεων καθορίζεται από την θερμοκρασία
και την υγρασία
6. Στα σημεία που το κατάστρωμα είναι ιδιαίτερα γλιστερό χρησιμοποιούμε
Αntiskid
 Πα επιφάνειες που βρίσκονται κάτω από το νερό:
1. Ασταρώνουμε με 2 το λιγότερο αλλεπάλληλες στρώσεις από ΡRIMER
α+β χωρίς να βάψουμε πάνω απο την ίσαλογραμμή
2. Γυαλοχαρτάρουμε ελαφρά . Αν κατά το γυαλοχαρτάρισμα παρουσιαστούν
σοβαρές ανωμαλίες , έτσι ώστε να διακρίνεται η ενίσχυση με υαλοβάμβακα 
, τότε θα πρέπει ο­πωσδήποτε πριν βάψουμε με PRIMER, να στοκάρουμε το 
μέρος αυτό με εποξειδικό στόκο ελεύθερου διαλύτη.
3. Βάφουμε με υφαλόχρωμα (2 στρώσεις). Την πρώτη στρώση την περνάμε
το νωρίτερα 3 ώρες ( το καλοκαίρι) ή την επόμενη ημέρα ( τον χειμώνα ).
Η δεύτερη και Τρίτη στρώση (εάν χρειασθεί) ακολουθεί αφού στεγνώσει
καλά η προηγούμενη ( 2-6 ώρες) . Οι στρώσεις θα πρέπει να είναι 2 ή 
περισσότερες , 'ώστε να αντέχει το υλικό και να μην ξεφλουδίζει στις 
μεγάλες ταχύτητες
4.η επιλογή του υφαλοχρωματος πρεπει να γίνει προσεκτικά γιατι το κάθε
σκάφος πρέπει να βάφετε με το δικό του υφαλόχρωμα ανάλογα με την
ταχήτητα του σκάφους.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...